Focus op MBs voor sim only abonnementen

Bij het vergelijken van sim only abonnementen geeft vooral de omvang van de internetbundel tegenwoordig de doorslag, zo blijkt uit een onderzoek dat sim only vergelijker LosAbonnement deed naar het zoekgedrag van duizenden consumenten.

De Nederlandse consument gebruikt zijn/haar smartphone steeds minder om te bellen en steeds meer om via internet het nieuws en social media te volgen en streaming audio en video af te spelen onderweg. SMS berichten zijn vrijwel overbodig geworden met messaging en social apps als WhatsApp en Facebook.

Alle zichzelf respecterende websites hebben een mobiel vriendelijjke (responsive) versie en de consument hoeft niet meer achter een laptop of pc voor bijv. bankieren, boeken van vakanties of het zoeken van leuke attracties of eetgelegenheden. Alles kan via apps of mobiel vriendelijke websites.

Diverse apps bieden telefoneren via internet aan (waaronder WhatsApp), en het bereik en de snelheid van mobiel internet in het hele land neemt steeds verder toe met de uitrol van 4G technologie door de grote mobiele providers. De verwachting is dan ook dat het belang van aantal belminuten in een abonnement bij het sim only vergelijken steeds verder zal afnemen, terwijl het MB gebruik toeneemt.